Asuria Sverige

Anna brinner för att göra skillnad och möta människor där de är

Skriven av Asuria | Sep 29, 2025 4:54:34 PM

Ny roll på Asuria gör det möjligt att snabbt fånga upp deltagare: möt Anna, kund-och försäljningsansvarig sedan i maj, som brinner för att göra skillnad och möta människor. 

Område: Personporträtt

Sedan i mitten av maj är Anna ny kund-och försäljningsansvarig på Asuria. Hon berättar att både rollen och företaget i sig lockade henne till det nya jobbet:

Asuria är ett seriöst företag och jag har stort förtroende för ledningen. Det finns ett äkta engagemang här, vi bryr oss på riktigt.

Själv har Anna lång och bred erfarenhet av såväl coachning som affärsutveckling och av att jobba med kundrelationer, erfarenheter som hon nu har stor nytta av i jobbet på Asuria.

I hennes uppdrag ingår att vara den första kontaktpersonen för personer som visar intresse för tjänsten Rusta och matcha hos Asuria, via sociala medier.

Mitt uppdrag är att snabbt fånga upp de här personerna och berätta hur vi kan hjälpa till på bästa sätt, berättar Anna.

Men det handlar inte bara om att berätta vad Rusta och matcha-tjänsten innehåller för olika moment, lika viktigt är att ställa frågor om personen som hört av sig och möta hen där hen befinner sig i livet, fortsätter Anna:

När någon hör av sig till oss är det jätteviktigt att jag ställer frågor om varför personen är arbetslös, om hen är berättigad till Rusta och matcha, hur det gått tidigare att söka arbete och om vad man vill, om det är att hitta ett jobb eller kanske studier i första hand.

Det är något som uppskattas av dem som Anna pratar med.

Många upplever att de ofta får information i olika kontakter med samhället, men information kan man läsa på nätet. De som hör av sig till oss vill veta hur vi kan hjälpa just den personen. Därför är det viktigt att jag ställer frågor om personen, det är då jag kan berätta hur vi kan hjälpa dem.

Många av dem som Anna pratar med vittnar också om hur tuff arbetsmarknaden är idag, även för dem som har utbildning eller erfarenhet av en bransch sedan tidigare.

Många säger att det är svårt att nå ut till arbetsgivare, andra berättar om hur de inte går vidare i intervjuer, gång på gång. Andra funderar på studier men behöver prata kring olika alternativ.

För Anna, som tycker om att bygga relationer med fokus på att skapa möjligheter och lösningar som gör skillnad, är jobbet som kund-och försäljningsansvarig väldigt givande. Hennes ledord är att skapa förtroende genom att bygga relationer.

När jag ringer upp dem som visat intresse för Rusta och matcha hos oss är det inga engångssamtal jag gör. Jag följer upp och ser hur det går och för att verkligen förstå vilka behov de har. Jag brinner för att möta människor där de är. Det är roligt och spännande och framförallt känner jag att jag kan hjälpa människor.

Om Asuria

I fler än 20 år har Asuria matchat tiotusentals personer till meningsfulla och långsiktiga jobb, och en mängd arbetsgivare har via oss hittat sin nya medarbetare. Nu vill vi göra detsamma för dig!  Vi lyssnar noga in både arbetsgivare och arbetssökande för att kunna göra riktigt bra och hållbara matchningar. Läs mer här och anmäl ditt intresse: